Buckman slams 'worst ever' Daily Mail article

GPC chairman Dr Laurence Buckman has claimed Tuesday's Daily Mail article on GP pay was 'the worst example of a deliberate distortion of the truth I have yet come across', in a letter to the newspaper.

Dr Laurence Buckman
Dr Laurence Buckman

The front page article claimed GPs were earning up to £380,000, despite acknowledging ‘in some cases figures include cash GPs have to pay out for staff salaries and rents'.

In a letter for publication in the newspaper, Dr Buckman cites Inland Revenue figures that show expenses account for 45% of practice income on average.  

The letter defends GPs against regular Daily Mail claims that GPs are overpaid, do not work out of hours and do not do home visits.

Dr Buckman has also written a private letter of complaint to the newspaper's editor, Paul Dacre. The PCC is investigating the article, having received seven or eights complaints as of yesterday.

 tom.ireland@haymarket.com

* What do you think of the Daily Mail's reporting of GP pay?

* Editor's blog: £380,000? Does the Daily Mail not understand how GPs are paid?

* Editor's blog: Do you want patients to know how much you are paid?

Have you registered with us yet?

Register now to enjoy more articles and free email bulletins

Register

Already registered?

Sign in

Before commenting please read our rules for commenting on articles.

If you see a comment you find offensive, you can flag it as inappropriate. In the top right-hand corner of an individual comment, you will see 'flag as inappropriate'. Clicking this prompts us to review the comment. For further information see our rules for commenting on articles.

comments powered by Disqus